Персональний сайт

 
   

Голландський живопис

Голландський живопис – це старовинна техніка. Яка зародилася в результаті революції у XVII ст. Де Нідерланди поділилися на дві частини: на Голландію і Фландрію і на дві школи.

Історичний їх розвиток відбувається різними шляхами. У Фландрії основними замовниками мистецтва залишилося дворянство, а також католицька церква. Замовляли для міських будинків, вівтарні образи для багатих католицьких церков. Малювали міфологічні сюжети, портрети вельможних замовників.

Головою Фламандської школи барокового стилю був Пітер Рубенс, який ославив тираж краси. Серед них такі картини: «Діви Марії», «Магдалини».

Народився Пітер Паул у Німеччині. Займався живописом: спершу в учителя стара нідерландської школи, а потім у майстра італійської школи. З 1660р. багато мандрує Італією, знайомиться з творами славетних митців італійського відродження: Тиціана, Рафаеля, Мікеланджело. Це був надзвичайно важливий період формування мистецтва Рубенса, саме з цього чому він на все життя закохався в античність.

Першою значною роботою майстра були собору: «Воздвиження Хреста» та «Зняття з хреста».

Інтенсивність освітлення, монументальність фігур, неперевершена виразність ліній, силуетів, живописних плям, нестриманий динамізм та декор – типові ознаки стилю бароко притаманні мистецтву Рубенса.

Дім Рубенса стає центром художнього життя Фландрії, там збираються кращі представники художньої та вченої інтелігенції Європи.

Атмосферу родинного життя Рубенс передає у «Автопортреті з Ізабеллою Брандт».

Після смерті дружини, художник виїхав до Англії і Іспанії, але пізніше повернувся до Антверпена, Де одружився вдруге. Починається новий злет у художника. Зростає інтерес художника до пейзажу, особливо після купівлі старовинного замку Степ. Пише картину «Пейзаж з веселкою». Однак головне місце посідає портрет дружини «Євгена Фоурмен з дітьми».

Своєрідний заповіт Рубенса – картина, що була призначена для погребальної капели «Мадонна в колі святих». Рубенс помер у своєму розкішному будинку в Антверпені.

Спільною рисою обох художніх шкіл була любов до життя, земних радощів, але коли Голанські художники зображали побут, повсякденну буденну дійсність, то фламанські живописці зверталися до релігійних та міфологічних тем. Особливо брали замовлення від католицької церкви і знатних дворян. Якщо у Голландії малювали тип простого, буденного портрету, то в Фландрійців був народний портрет. Так само і натюрморти, Голанські натюрморти були прості, а Фламанські були багаті, хотіли показати достатність цього натюрморту.

Поетапність виконання голанського живопису

Голландський живопис

Голландський живопис

Голландський живопис

Голландський живопис

Голландський живопис